Veelgestelde vragen
Alle antwoorden op uw vragen

Hoe kan ik mijn pakket volgen via het internet?

U kunt uw pakket volgen met het nummer van uw pakket Klik hier. Indien u niet over het nummer beschikt kunt u dit bij de afzender opvragen.

Hoe weet ik dat mijn pakket in het Afhaalpunt beschikbaar is?

U ontvangt een e-mail of SMS van Monidal Relay, ukunt uw pakket volgen, klik hier.

Mijn pakket ligt niet op het Afhaalpunt, wat moet ik doen?

Volg uw pakket op onze website door hier Neem zo nodig contact op met de afzender.

Hoe moet ik mijn pakket afhalen?

Op vertoon van uw legitimatiebewijs, zal uw pakket overhandigd worden. Na het plaatsen van uw handtekening krijgt u uw pakket.

Ik verkies verzending onder rembours. Hoe moet dit?

In het Afhaalpunt is alleen contante betaling mogelijk.

Kan iemand anders mijn pakket in ontvangst nemen?

Ja, indien de persoon in het bezit is van uw legimatiebewijs

Mijn pakket is beschadigd, wat moet ik doen?

Indien de verpakking beschadigd is, kunt u het pakket weigeren. Dit zal dan naar de verzender teruggestuurd worden. U moet dan de verzender op de hoogte stellen. Claims na levering zullen niet aanvaard worden.

Mijn Afhaalpunt is gesloten, waar wordt mijn pakket geleverd?

Indien het Afhaalpunt is gesloten krijgt u een e-mail en een sms om op de heropening te wachten of een ander Afhaalpunt te kiezen

Hoelang blijft het pakket beschikbaar op het Afhaalpunt

Uw pakket blijft 14 dagen beschikbaar in het Afhaalpunt. Na deze termijn wordt het pakket teruggestuurd.

Ik wens mijn bestelling terug te sturen, hoe moet ik dit doen?

U moet met de verzender contact opnemen, voor verdere informatie

Ik wens het Afhaalpunt van levering te veranderen, kan dit?

Op het moment dat een pakket opgenomen is in het netwerk, kan het Afhaalpunt niet meer gewijzigd worden

Hoe kan ik mijn pakket volgen na bestelling?

U kunt uw pakket volgen met uw verzendnummer door hier. te klikken. Indien u niet over een verzend- of pakketnummer beschikt kunt u contact opnemen met de afzender.

Hoe weet ik de dag en het tijdstip van levering ?

Onze klantenservice zal contact met u opnemen om een leveringsdatum af te spreken.

Ik was afwezig tijdens de levering, hoe kan ik een nieuwe datum inplannen?

Onze klantenservice zal contact met u opnemen om een leveringsdatum af te spreken.

Mijn pakket is beschadigd, wat moet ik doen?

Indien de verpakking beschadigd is, kunt u het pakket weigeren. Dit zal dan naar de verzender teruggestuurd worden.

Ik wil een bestelling terugzenden, hoe moet dit?

U moet hierover contact opnemen met de afzender, die u de benodigde informatie kan geven.

Welk soort pakketten kan ik verzenden?

Het gewicht van een pakket is maximum 30kg. Lengte + hoogte + breedte mogen de 150 cm niet overschrijden.

Welke goederen mogen niet verzonden worden?

Verboden zijn gevaarlijke producten zoals, munitie , gas, ontvlambare, radioactieve, giftige of bijtende stoffen, en alle voorwerpen die door hun aard of verpakking een gevaar kunnen zijn voor de menselijke omgeving, die de veiligheid van vliegtuigen of die andere vervoerde pakketten kunnen beschadigen. Uitgesloten zijn onder meer, juwelen, edelstenen, effecten, edele metalen, munten, deviezen, bankbiljetten, betaalmiddelen (kredietkaarten, cheques, effecten aan toonder, ...) levende of dode dieren, vuurwapens, verdovende middelen, kunstvoorwerpen, door de wet verboden publicaties of audiovisuele dragers en antwoorden op aanbestedingen.

Mag ik breekbare pakketten versturen?

Het verzenden van breekbaar materiaal is niet verboden (porcelein, glas, flessen, …) maar Mondial Relay zal niet verantwoordelijk zijn in geval van schade,Algemene verkoopvoorwaarden.

Hoe moet ik mijn pakket verpakken?

U moet een gesloten verpakking gebruiken die stevig genoeg is om de inhoud te beschermen gebruiken en voldoet aan de eisen van de transport en industriële verwerking (pakket tot 1,50 meter). Zo niet, dan bent u verantwoordelijk bij eventuele schade.

Waar moet ik mijn pakket afleveren?

U kunt uw pakket afleveren bij één van de Afhaalpunten in Nederland.

Krijg ik een afleverbewijs bij het verzenden van mijn pakket?

U krijgt bij het inleveren bij het Afhaalpunt een bewijs met het nummer van het pakket.

Hoe kan ik mijn pakket volgen?

U kunt uw pakket volgen door, klik hier.

Waar kan ik het nummer van mijn pakket vinden?

U kunt inloggen op uw Profiel U kunt dit doen in het tabblad 'Mijn pakketten'.

Hoe kan ik mijn facturen terugvinden?

U vindt uw fakturen inProfiel"in het tabblad ""Mijn Aankopen""."

Waar vindt ik mijn labels terug?

U vindt uw labels in uw Profiel"in het tabblad ""Mijn pakketten""."

Hoe wordt de geadresseerde op de hoogte gesteld?

Wanneer u uw pakket bij Afhaalpunt aflevert, wordt er een e-mail of SMS naar de ontvanger gestuurd.

Het pakket is niet afgehaald. Wat gebeurt er?

Het pakket wordt teruggestuurd naar het oorspronkelijke Afhaalpunt waar vandaan het pakket is verzonden.

Wat indien mijn pakket geblokkeerd is?

Verzendingsproblemen worden binnen een termijn van 10 dagen verwerkt.

Wat indien mijn pakket kwijtgeraakt is?

Onze klantenservice afdeling zal contact met u opnemen binnen 7 dagen na de melding van het verlies van uw pakket om de schadevergoeding te regelen.

Ik heb een fout gemaakt bij het invoeren van gegevens of ik wil de verzending mijn pakket annuleren, wat moet ik doen?

U heeft tot 14 dagen vanaf de betaling de mogelijkheid om een zending die nog niet is aangeboden te annuleren. Ga naar uw Profiel"In het tabblad ""Mijn Aankopen"", krijgt u door op het vergrootglas te klikken toegang tot de optie ""Terugbetaling"". De terugbetaling zal binnen 24 uur op uw rekening worden gestort (PAYPAL, bankrekening of prepaid rekening, afhankelijk van de gebruikte betaalmethode)."

Mijn geadresseerde wil een thuislevering

Op dit moment is deze dienst niet leverbaar

Ik wil een terugbetaling via mijn prepaid account

U hebt een herroepingsrecht van 14 dagen na aankoop van de prepaidkaart, op voorwaarde dat deze niet gebruikt is. U kunt uw prepaidkaart annuleren via uw account, ga naar Profiel"in het tabblad ""Mijn Aankopen""."

Par quel moyen de paiement puis-je recharger mon compte prépayé ?

Le rechargement s'effectue par Carte Bancaire (Carte bleue, Visa, Mastercard) en mode sécurisé via notre prestataire Verifone e-commerce (Paybox), ou via votre compte Paypal. Il n’est pas possible de le recharger par virement

Y a-t-il un montant prédéfini pour créditer sur mon compte prépayé ?

Non, le montant du rechargement est libre.

Où puis je trouver le solde de mon compte prépayé ?

Votre solde de votre compte prépayé est consultable à tout moment depuis la rubrique compte prépayé.

Je souhaite le remboursement du rechargement effectué sur mon compte prépayé

Vous disposez d’un délai de 30 jours à compter de la date du rechargement pour effectuer vous même l’annulation depuis votre profil dans l'onglet « Mes Achats » à condition de ne pas avoir utilisé une partie du rechargement.
Si le délai de 30 jours est dépassé ou vous avez utilisé une partie du montant, il vous faut faire la demande directement depuis la rubrique compte prépayé.

Je souhaite le remboursement du solde de mon compte prépayé

Vous pouvez effectuer la demande de remboursement du solde, directement depuis la rubrique compte prépayé en complétant le formulaire mis à votre disposition. Aucun frais n’est retenu.

Hoeveel zendingen moet ik versturen om de dienstverlening te kunnen gebruiken?

Er is geen minimumvolume om gebruik te maken van onze dienstverlening, die geen volume- of looptijdverplichting heeft. Er zijn geen vaste kosten of abonnementen en het aanbod is geldig voor e-commerce bedrijven die ons tot 5.000 pakketten per jaar toevertrouwen.

Hoe kan ik betalen?

De zendingen worden gefactureerd op basis van het gewichthier). De betaling gebeurt online via onze website

Hoe kiest mijn klant zijn Afhaalpunt?

Uw klant kiest uit een lijst van de bij hem dichtstbijzijnde Afhaalpunten

Hoe kan ik de leveringsmethodes van Mondial Relay op mijn website integreren?

De grootste e-commerce platforms hebben een module ontwikkeld waarmee u de Afhaalpunten kunt weergeven, uw zendingen kunt aanmaken en uw labels met één klik kunt afdrukken. De module is beschikbaar op de volgende platformen: Prestashop, 42stores, Magento, osCommerce, Oxatis, PowerBoutique, Rentashop, Shop Application, Virtuemart, Store Factory, Thelia, WiziShop, Clic Boutic... Deze lijst is niet uitputtend.

Er is geen module beschikbaar voor mijn E-commerce pakket, hoe moet ik verder?

Wij nodigen u uit om kennis te maken met onze IT oplossingen die u hier kunt vindenhier.

Levert u ook verpakkingen en labels?

Wij leveren geen verpakking of labels. U kunt uw verpakkingsmateriaal op onze website aanschaffenhttp://emballage.mondialrelay.fr/ U kunt uw labels op een wit blad afdrukken, dat u vervolgens op uw pakket plakt. Formaat van de labels is 1/2A4, A5 of 10*15

Wat zijn de maximale afmetingen van de pakketten?

Voor standaard verzending is het maximumgewicht van pakketten 30kg en de som van de Lengte + Breedte + Hoogte mogen de 150 cm niet overschrijden. Voor een offerte op maat zijn alle afmetingen mogelijk en een gewicht tot 130kg. Neem voor verdere informatie contact op met onze klantenservice

Wij aanvaarden geen bederfelijke en breekbare artikelen

Verboden zijn alle goederen die vallen onder de nationale en internationale wetgeving inzake gevaarlijke producten. Voor breekbare goederen vragen wij u om een aangepast verpakking te gebruiken (glas, flessen …) Raadpleeg de website voor verdere informatie.hier.

Waar kan ik mijn pakket afleveren

U kunt uw pakket in één van onze Afhaalpunten afgeven. Raadpleeg de lijst van Afhaalpunten.hier.

Wat is de gemiddelde levertermijn?

De leveringstermijn is 3 tot 6 dagen. Dit is geen garantie. Verdere inlichtingenhier.

Hoe wordt mijn klant op de hoogte gebracht dat het pakket afgehaald kan worden?

Uw klant kan zijn bestelling online opvolgen op onze website. De klant wordt geïnformeerd per e-mail en sms als het pakket op het Afhaalpunt ontvangen is.

Wat indien het pakket niet word afgehaald?

Pakketten blijven 14 dagen beschikbaar in een Afhaalpunt. Hierna wordt deze teruggestuurd.

Hoe moet mijn klant zijn pakket terugsturen?

indien u de retourkosten betaalt hoeft u alleen maar een label aan te maken en deze door te mailen naar uw klant. Uw klant zal op die manier zijn pakket kunnen terugsturen. In het geval dat de klant deze kosten op zich moet nemen kan hij een label via onze website aanmaken.Verzending van pakkettenVoor een zending met een voordeliger tarief

Fermer la boîte de dialogue

Inloggen

Wachtwoord vergeten?

U heeft geen rekening ?

Een rekening aanmaken
Veuillez patienter